Mortis - Czarodzieje 1939

Pełna wersja: Pieniądze
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

O pieniądzach słów kilka

– czyli waluta świata czarodziejskiego –

Na świecie nie ma nic za darmo i wiedzą o tym także postacie na naszym forum. Wprowadziliśmy system pieniężny specjalnie, by urozmaicić rozgrywki. Wiadomo, że nie wszyscy będą mieli taką samą zawartość portfela, a jedni będą wydawać więcej, drudzy mniej. W przypadku czarodziejów, dużą rolę na ich zasobność będzie miało pochodzenie. Dziedzic czystokrwistego rodu dostanie więcej pieniędzy od przeciętnego zjadacza chleba. Oczywiście mogą się zdarzyć sytuacje, w których czystokrwisty czarodziej z jakiegoś powodu łapie się na niższy pułap i odwrotnie. To wszystko zależy od relacji majątkowych czy sytuacji rodzinnej waszych postaci.
To Mistrz Gry odpowiedzialny jest za wystawienie ostatecznego rachunku w rozgrywce, w której coś kupujecie. Z tego względu prosimy, by w ostatnim poście danej sesji wypisać na samym dole, co dokładnie zostało zakupione. Zdecydowanie ułatwi to prace MG, zwłaszcza jeżeli sesja fabularna była długa i rozbudowana.


Pieniądze świata czarodziejskiego

W świecie czarodziejów obowiązuje zupełnie inna waluta, niż w świecie mugoli. Są nią galeony, złote monety wytwarzane przez gobliny. Wszelkie pieniądze przechowywane są w banku Gringotta i to tam dokonuje się wymiany galeonów na pieniądze zwykłych ludzi.

1 galeon = 17 sykli
1 sykl = 21 knutów



Czarodziejskimi pieniędzmi płaci się we wszystkich lokacjach, w których czarodzieje nie muszą ukrywać swoich zdolności. Za każdą wykonaną pracę MG przydziela czarodziejowi zapłatę, którą ten może sobie dopisać do konta w banku. Uczniowie dostają za każdy miesiąc aktywnego uczestniczenia w zajęciach stypendium naukowe, w wysokości 5ʛ za każdy przedmiot, na którym się pojawili.



Mechaniczne przyznawanie pieniędzy na start


PIENIĄDZE NA START A POCHODZENIE POSTACI
STATUS RODZINYDOROSŁYUCZEŃ
BOGATA CZYSTOKRWISTA120ʛ90ʛ
CZYSTOKRWISTA100ʛ70ʛ
BIEDNA CZYSTOKRWISTA80ʛ50ʛ
BOGATA CZARODZIEJSKA100ʛ70ʛ
CZARODZIEJSKA80ʛ50ʛ
BIEDNA CZARODZIEJSKA60ʛ30ʛ
BOGATA MUGOLSKA80ʛ50ʛ
MUGOLSKA60ʛ30ʛ
BIEDNA MUGOLSKA40ʛ10ʛ

Status majątkowy na start określa się poprzez pochodzenie postaci. W przypadku rodzin mugolskich dotyczy to także czarodziejów półkrwi wychowujących się w rodzinie od strony niemagicznego rodzica. Dotyczy to także półgoblinów, półolbrzymów, półwil, wampirów i wilkołaków, gdyż wszystkie te stworzenia mają ludzkie korzenie. Gobliny, centaury i duchy mają inny status majątkowy przez fakt swojego pochodzenia. Gobliny mają taki sam start jak dorosły członek rodziny czystokrwistej, natomiast centaur zaczyna z sakiewką równą najbiedniejszemu uczniowi. Duchy w ogóle nie mają pieniędzy na start, gdyż praktycznie ich nie potrzebują. W przypadku innych magicznych stworzeń wszystko jest do przedyskutowania z Mistrzem Gry. Oczywiście istnieją odstępstwa od tej reguły i jak najbardziej możecie lawirować pomiędzy tym, co zapisane. Wystarczy dać znać Mistrzowi Gry. W razie problemów i niejasności, śmiało - piszcie i pytajcie!