Mortis - Czarodzieje 1939

Pełna wersja: Kompendium przedmiotów magicznych i lista sklepów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

Kompendium przedmiotów magicznych

– spis przedmiotów dostępnych na forum –


Spis treści

I Sklepy i ich asortyment

– spis istniejących na forum sklepów z uwzględnieniem oferowanego przez nich asortymentu –

II Częściej wyszukiwane przedmioty ogólnodostępne

– możliwe do kupienia w sklepach na fabule oraz przy pomocy sowiej poczty –

III Przedmioty unikatowe

– możliwe do fabularnego zakupienia w wyjątkowych sytuacjach i podczas niektórych wydarzeń –

IV Przedmioty legendarne

– wyjątkowo rzadkie przedmioty, które można zdobyć jedynie podczas sesji z mistrzem gry –

V Przedmioty pracownicze

– wydawane pracownikom niektórych zakładów, szczególnie Ministerstwa Magii –

I Sklepy i ich asortyment

Na forum istnieje całe mnóstwo sklepów i różnego typu lokali, w których można zakupić przeróżne magiczne przedmioty oraz smakołyki. Poniżej znajduje się pełna lista istniejących na Mortisie lokacji posiadających cenniki (nie licząc lokali gastronomicznych, których spis znajdziecie w tym temacie), każda z krótką informacją na temat tego, co można spodziewać się kupić w środku.

Sklepy

Ulica Pokątna, Londyn

Apteka, apteka: balsamy, maści, eliksiry lecznicze, antidota, składniki eliksirów;
Atelier, zakład bieliźniarski: bielizna damska i męska;
Broomstix, sklep miotlarski: latające miotły, przybory do mioteł, akcesoria quidditchowe;
Ceàrdach, zakład jubilerski: wyroby jubilerskie, magiczne i zwyczajne;
Czarodziejskie Niespodzianki, sklep zabawkarski: gry planszowe i karciane, zabawki magiczne, fajerwerki;
Czarodziejskie Zasoby Wiseacre, sklep ezoteryczny: przyrządy wróżbiarskie i astronomiczno-astrologiczne;
Esy i Floresy, księgarnia: książki nowe i używane, podręczniki, ogólnodostępne, naukowe, rzadkie, unikatowe, przybory czytelnicze;
Kotły Wszystkich Rozmiarów, sklep: kotły i przybory użyteczne przy warzeniu eliksirów, zaopatrzenie laboratorium;
Magia na zamówienie: Drogeria i eliksiry, sklep z eliksirami: eliksiry kosmetyczne, artykuły drogeryjne, perfumy;
Magia na zamówienie: Zaklęcia Q. Rowle'a, zakład zaklęciotwórcy: zaklęcia, szczególnie ozdobne i pojedynkowe;
Muzeum Historii Magii, muzeum: bilety i pamiątki;
Muzeum Quidditcha, muzeum: bilety i pamiątki;
Magiczna menażeria, sklep magizoologiczny: magiczne stworzenia i przybory do zajmowania się nimi;
Niezłe Ziółko, sklep zielarski: zioła, herbaty, napary, składniki eliksirów;
Ollivanders, sklep różdżkarski: czarodziejskie różdżki;
Poczta, poczta: wysyłka listów i paczek, prenumerata magazynów, pakowanie prezentów;
Sugarplum, cukiernia: magiczne słodycze i przekąski;
Szaty na Wszystkie Okazje, sklep odzieżowy: ubrania, odzież zaklęta, głównie szaty;
U Margothe, zakład krawiecki: ubrania, głównie kapelusze;

Ulica Śmiertelnego Nokturnu, Londyn

Blackmoore, sklep z eliksirami: różnego rodzaju eliksiry, także te wpływające na zachowanie pijącego oraz niektóre trucizny;
Borgin & Bułhakow, sklep z antykami: drobiazgi o losowej użyteczności, nielegalne i przeklęte przedmioty;
Nieścieralne tatuaże, studio tatuażu: tatuaże zwykłe i zaklęte;
Zaczarowane Twarze, sklep lalkarski: drewniane lalki, ozdobne i zaczarowane;
Znikacz, ukryta lokacja: losowe przedmioty unikatowe, przedmioty ogólnodostępne o unikatowych cenach i właściwościach;

Charing Cross Road, Londyn

Rainfret, kwiaciarnia: magiczne kwiaty cięte i doniczkowe;

Dzielnica handlowa, Hogsmeade

Derwisz i Banges, sklep: magiczne drobiazgi, lusterka, zegarki i przydatne różności;
Gladrags, sklep odzieżowy: ubrania, odzież zaklęta, głównie skarpety i buty;
Miodowe Królestwo, cukiernia: magiczne słodycze i przekąski;
Pióra Scrivenshafta, kwiaciarnia: ogólnodostępne książki i podręczniki, atramenty, pióra, przybory piśmiennicze;
Poczta, poczta: wysyłka listów i paczek, prenumerata magazynów, pakowanie prezentów;
Zonk, sklep z psikusami: gry planszowe i karciane, zabawki, dowcipy, fajerwerki;

II Częściej wyszukiwane przedmioty ogólnodostępne

  • Busola pragnień
    Kompas, który w przeciwieństwie do swojej normalnej wersji wskazuje nie północ, a położenie tego, o czym najbardziej marzy jego posiadacz. By działał, czarodziej musi mieć coś, czego naprawdę pragnie.
    Cena: 120 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

  • Czarodziejska taśma
    Magiczna taśma klejąca, której można użyć do naprawiania częściowo pękniętych lub połamanych czarodziejskich obiektów.
    Cena: 15 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

  • Czujnik tajności
    Magiczny przedmiot służący do wykrywania kłamstw oraz wszelkich utajonych informacji. Przypomina bardzo pogiętą antenę telewizyjną i cicho buczy, gdy wykryje jakieś kłamstwo w swojej najbliższej okolicy.
    Cena: 100 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

  • Fałszoskop
    Przedmiot służący do wykrywania czarnej magii. Przypomina bączek dla dzieci. Postawiony na ziemi kręci się, świeci oraz gwiżdże, jeśli tylko w jego pobliżu pojawi się źródło czarnej magii, szczególnie pod postacią posługującego się takową często człowieka.
    Cena: 100 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

  • Kapelusz ochronny
    Jego działanie jest dokładnie takie samo, jak przy rzuceniu potężnego Zaklęcia Tarczy - odbija czary wycelowane w osobę ów noszącą. Nie działa na Zaklęcia Niewybaczalne.
    Cena: 110 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

  • Lepkie trzewiki
    Trzewiki z przymocowanymi do podeszew magicznymi przyssawkami, które umożliwiają wspinanie się po różnych powierzchniach, nawet tak niedostępnych jak ściany czy sufit.
    Cena: 80 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

  • Lusterka dwukierunkowe
    Zestaw dwóch, niedużych lusterek pozwalających na porozumiewanie się na odległość pomiędzy nimi. Aby nawiązać połączenie należy wypowiedzieć imię osoby będącej w posiadaniu drugiego urządzenia z pary.
    Cena: 55 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

  • Lustro ostrzegające
    Wygląda jak zwykłe lusterko, lecz zamiast pokazywać odbicia osoby w nie spoglądającej, pokazuje jej przeciwników. Ukazani są oni jako ciemne cienie, które stają się wyraźniejsze wraz ze zbliżaniem się wrogów do właściciela lusterka.
    Cena: 100 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

  • Mgła limbo
    Podejrzanie wyglądająca, złota mgła, którą można rozpylić nad danym obszarem na wysokość kilku stóp. Kiedy ktoś w nią wdepnie, mgła wywołuje odwrócenie grawitacji. Pojedyncze osoby złapane przez mgłę zostają powieszone nad ziemią. Mgła może unosić się nad obszarem przez kilka dni, jednak po takim czasie jest już bezużyteczna.
    Cena: 70 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

  • Obserwujące oko
    Magiczne, szklane oko wykorzystywane do obserwacji terenu. Bezustannie zapisuje informacje wizualne z miejsca, w którym się znajduje, standardowo utrzymując ilość materiału na poziomie około trzech godzin. Aby odczytać nagraną informację należy ścisnąć oko w dłoni, zamknąwszy powieki.
    Cena: 170 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

  • Okulary widoczności
    Magiczne okulary pozwalające widzieć przez urok niewidzialności. Sklep nie przyjmuje zamówień przez sowę.
    Cena: 70 ʛ || Sklep: Londyn, Nokturn, Borgin & Bułhakow

  • Peleryna niewidka
    Magiczny płaszcz, umożliwiający znikanie osoby, która się nią okryje. Peleryny niewidki tkane są zwykle z sierści demimoza - magicznego stworzenia, które potrafi stawać się niewidzialnym. Mogą również być zwykłymi płaszczami nasyconymi zaklęciami zwodzącymi lub oślepiającymi. Wraz z upływem czasu peleryny niewidki tracą swoje cudowne właściwości.
    Cena: 250 ʛ || Sklep: Londyn, Pokątna, Szaty na wszystkie okazje Madame Malkin; Hogsmeade, Sklep odzieżowy Gladraga

  • Peruwiański proszek natychmiastowej ciemności
    Rozrzucenie go wokoło powoduje wytworzenie się nieprzeniknionej ciemności na danym obszarze. Daje czas, na przykład, na ucieczkę przed wrogami. Sklep nie przyjmuje zamówień przez sowę.
    Cena: 60 ʛ || Sklep: Londyn, Nokturn, Borgin & Bułhakow

  • Rękawice do Quidditcha
    Noszone przez graczy podczas meczy Quidditcha. Zakrywają całe ręce, zapewniając tym samym ochronę dłoniom, palcom i nadgarstkom noszącego. Mają dodatkowe usztywnienia, które ułatwiają trzymanie pałek, mioteł, czy łapanie znicza.
    Cena: 100 ʛ || Sklep: Londyn, Pokątna, Szaty na wszystkie okazje Madame Malkin; Hogsmeade, Sklep odzieżowy Gladraga

  • Rękawice ze smoczej skóry
    Rękawice ochronne produkowane ze smoczej skóry. Są cenione ze względu na wytrzymałość. Chronią ręce między innymi przed trującymi substancjami i oparzeniami.
    Cena: 120 ʛ || Sklep: Londyn, Pokątna, Szaty na wszystkie okazje Madame Malkin; Hogsmeade, Sklep odzieżowy Gladraga

  • Namiot Tardist
    Namiot, który jest zdecydowanie większy w środku. Z zewnątrz nie różni się niczym od zwykłego, mugolskiego namiotu, wewnątrz jednak może posiadać nawet kilka pomieszczeń. Jest wyposażony w łóżka, stoły i inne przedmioty użytku codziennego.
    Cena: 70 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

  • Woreczek ze skóry wsiąkiewki
    Sakiewka, do której zawartości dostęp ma jedynie jej właściciel.
    Cena: 90 ʛ || Sklep: Londyn, Pokątna, Szaty na wszystkie okazje Madame Malkin

  • Zegar tropiący
    Zegar naścienny, którego zadaniem jest ustalanie położenia osób mu wskazanych. Ukazuje takie lokacje jak szkoła, dom, praca, szpital, więzienie, podróż. Może także informować, jeżeli ktoś znajduje się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Każda z dziewięciu złotych wskazówek odpowiada jednej osobie, zazwyczaj skupia się na mieszkańcach danego domostwa. Wersje kieszonkowe istnieją, ale są uznawane za przedmiot unikatowy i trudno dostępne.
    Cena: 80 ʛ || Sklep: Hogsmeade, Derwisz i Banges

III Przedmioty unikatowe

  • Czas-stop
    Wyglądem przypomina zwykły zegarek kieszonkowy. Po otworzeniu klapy jednak nie ujrzy się cyferblatu a wnętrze pełne śrub, trybów i kół zębatych będących w ciągłym ruchu. Zegarek potrafi zatrzymać bądź spowolnić czas. W zależności od sytuacji może to być od 1 do 20 sekund i obejmować obszar od jednego do nawet pięciu metrów. Jest to niebezpieczny sprzęt, gdyż nie zawsze działa tak jak użytkownik tego chce. Przy krytycznej porażce użytkownik będzie zmuszony cofnąć się lub powtórzyć kilkukrotnie sekwencję z ostatnich paru sekund. Przy częstym użytkowaniu spada jego wydajność.
    Cena: ? || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach.

  • Cykadełko
    Zegarek w formie naszyjnika, którego wskazówki zatrzymały się na godzinie dwunastej. Gdy się go założy, każdy przedmiot trzymany w dłoni zamienia się w fałszywe galeony. Te niestety nie są wiecznie - znikają dokładnie po dwunastu godzinach. Po upływie czasu zegarek zaczyna cykać, skąd pochodzi jego nazwa. Fałszywe galeony są często wykorzystywane na czarnym rynku, gdy w grę wchodzą drogie transakcje. Przedmiot jest stosunkowo rzadki, lecz wieść o nim obiegła Nokturn i każdy handlarz zaczął sprawdzać swoje monety.
    Cena: ? || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach.

  • Kieszonkowa latarnia morska
    Nieduże, mieszczące się w dłoni i zupełnie niepozorne, metalowe lusterko. Po odwróceniu go pionowo, lustrzaną stroną do góry i wypowiedzeniu słowa "pharos", wysyła w niebo potężny ładunek świetlny pod postacią snopa, sygnalizujący miejsce pobytu posiadacza latarni, w sposób widoczny nawet z dużych odległości. Używane głównie na morzu i w innych miejscach, gdzie trudno jest opisać swoje dokładne położenie.
    Cena: ? || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach.

  • Kostka Murphy'ego
    Potężny magiczny przedmiot o dość figlarnej naturze, pozwalający na odwrócenie losu w najbardziej zaskakujący z możliwych sposobów. Bardzo rzadki, niewielu czarodziei w ogóle słyszało o jego istnieniu i prawie nikt z żyjących obecnie nie trzymał podobnego w dłoni. Wygląda jak kostka do gry z dziwnym, zatrzymującym się w trzech pozycjach przełącznikiem umiejscowionym na jednej ze ścianek. Oryginalnie prztyczek ustawiony pionowo, może zostać przechylony w kierunku ścianki kostki zawierającej sześć oczek lub tej zawierającej tylko jedno. Moc kostki może zostać wykorzystana w zupełnie dowolny sposób, zależnie od osoby, w której ręce trafi. Należy jednak pamiętać, że jego moc jest bardzo ograniczona i raz wykorzystana, nie będzie mogła zostać odtworzona w żaden sposób!
    Cena: ? || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach.

  • Latający motocykl
    Wersja latającego roweru dla prawdziwych twardzieli. Rodzajów latających motocykli jest wiele - niektóre posiadają nawet dodatkową naczepę umożliwiającą transportowanie większej ilości osób. Większość ulepszona jest o funkcję niewidzialności.
    Cena: 600 ʛ || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach. Niekiedy można zamówić w Sklepie z miotłami „Broomstix", na Pokątnej w Londynie.

  • Latający rower
    Wygodny, chociaż mało popularny środek czarodziejskiego transportu. Posiada wbudowany system niewidzialności, przez co w większości sytuacji można korzystać z niego tylko jak ze zwykłego, mugolskiego roweru.
    Cena: 150 ʛ || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach. Niekiedy można zamówić w Sklepie z miotłami „Broomstix", na Pokątnej w Londynie.

  • Lewe karty do gry
    Talia zaklętych kart do gry, pomagających w oszukiwaniu podczas rozgrywek. Koszt zależy zwykle od jakości uroki, którym zostały obłożone - od niego zależy łatwość rozpoznania oszustwa przez przeciwników i bonusy do kości przy rzutach na kantowanie w grze.
    Cena: zależy od bonusów || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach, także w sklepie Borgin & Bułhakow na Nokturnie.

  • Magiczne sztuczne oko
    Wstawione w miejsce usuniętego, zwyczajnego oka umożliwia czarodziejowi spoglądanie bez trudu poprzez bariery, zasłony, peleryny niewidki, ściany... a nawet własną głowę.
    Cena: ? || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach.

  • Mrucząca poduszka
    Prześliczna, mięciutka poduszka w kształcie kotka, która zaczyna mruczeć, kiedy ktoś się do niej przytuli. Podobno działa terapeutycznie i pomaga podczas leczenia chorób czy urazów.
    Cena: ? || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach.

  • Myślodsiewnia
    Magiczny przyrząd służący do przechowywania oraz przeglądania wspomnień, a także sortowania i badania kłębiących się w głowie pomysłów. Myślodsiewnie są szerokimi i płytkimi naczyniami stworzonymi z metalu lub kamienia. Występują rzadko, tradycyjnie bowiem były produkowane na zamówienie, dla konkretnego nabywcy. Obecnie większość stanowi pozostałość po czyimś dawnym zakupie, dzięki czemu w niektórych miejscach można nabyć takową z drugiej ręki.
    Cena: ? || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach.

  • Neurodetonator
    Przedmiot przypominający do złudzenia mugolską harmonijkę ustną. Sposób jego użytkowania, jest dokładnie taki sam. Dźwięk powstający podczas ruchu powietrza w szczelinach ma jednak niezwykłe właściwości. Przy odpowiednim opanowaniu określonych melodii, użytkownik może osiągnąć niespodziewane rezultaty. Niektóre z melodii nań wygrywanych są w stanie ukoić nerwy znajdujących się dookoła niego czarodziei, czy przywołać przyjazną aurę na spotkanie, podczas którego uczestnicy ciskają w siebie piorunami. Kolejnym krokiem zaawansowania w użytkowaniu owego przedmiotu, jest umiejętność uśpienia znajdujących się dookoła czarodziejów za sprawą samej melodii. Efekty działania harmonijki nie są jednak przesadnie trwałe, ich długość bywa zmienna, wesołość potrafi się też czasem przemienić w pierwsze oznaki manii, a czarodzieje budzący się z tej dziwnej drzemki nad wyraz markotni. Wszystko zależy od umiejętności właściciela.
    Cena: ? || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach.

  • Wygaszacz
    Przedmiot przypominający mugolską zapalniczkę. Używa się go do wygaszania różnego rodzaju światła znajdującego się w zasięgu wzroku użytkownika. Po otwarciu "łapie" blask do środka urządzenia i przechowuje go tam do momentu, w którym używający zażyczy sobie użyć go do zapalenia poprzednio zgaszonego lub nowego źródła światła z jego pomocą.
    Cena: ? || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach.

  • Zaklęty rewolwer z wymienialnymi nabojami
    Wykonany na bazie mugolskiego Enfield No.2. Posiada sześć magicznych nabojów, z czego każdy może mieć zupełnie inne właściwości i zastosowanie. Posiadacz ma możliwość wybrania naboju, z którego chce korzystać poprzez użycie rotatora zamieszczonego na jego obrotowej części. Na osłonie pojawiają się symbole odpowiadające nabojom, które znajdują się w środku – by użyć konkretnego z nich wystarczy przekręcić bęben tak, by odpowiedni symbol znajdował się w wyznaczonym polu. Rewolwer po wystrzeleniu sześciu nabojów można załadować ponownie – zarówno magicznymi nabojami (których podobno powstało więcej niż sześć rodzajów, ale ich zdobycie nie jest łatwe) bądź „zwykłymi” mugolskimi, wtedy jednak traci wszystkie magiczne zdolności.
    Cena: ? || Sklep: Do kupienia fabularnie w niektórych sklepach i na eventach.

IV Przedmioty legendarne

  • Insygnia śmierci
    Legendarne przedmioty, insygnia samej Śmierci. Dostępne tylko i wyłącznie jako nagroda fabularna, do zdobycia podczas sesji z mistrzem gry. W skład insygniów wliczają się:
    Kamień wskrzeszenia - Umożliwia przywołanie widma zmarłej osoby, nie przywracając jej jednocześnie do świata żywych
    Peleryna niewidka - Chociaż istnieje wiele podobnych peleryn, ta jest unikalna - nie starzeje się, nie działają na nią żadne zaklęcia i nie da się jej zniszczyć.
    Czarna różdżka - Wykonana z czarnego bzu o rdzeniu z włosia testrala. Marzenie wielu czarnoksiężników. Aby ją zdobyć należy pokonać jej poprzedniego właściciela. Posiada niezwykłą moc magiczną, nieporównywalną do jakiejkolwiek innej różdżki.

  • Kamień filozoficzny
    Najwspanialszy, najbardziej znanym i pożądanym wytwór alchemiczny. Występuje pod postacią kamienia o czerwono-złotej barwie. Stworzył go w połowie XIV wieku, w Anglii, znany alchemik i twórca eliksirów - Nicolas Flamel. Z pomocą tego wyjątkowego kamienia, czarodziej jest w stanie nie tylko zamieniać dowolnie wybrany metal w złoto, ale też warzyć eliksir życia, pozwalający przedłużać swoją egzystencję w nieskończoność. Dostępny tylko i wyłącznie jako nagroda fabularna, do zdobycia podczas sesji z mistrzem gry.

  • Miecz Gryffindora
    Legendarny miecz będący niegdyś własnością jednego z założycieli Hogwartu - Godryka Gryffindora. Został wykuty przez gobliny, uznawane powszechnie za najlepszych kowali w magicznym świecie. Zgodnie z podaniami, został umieszczony wewnątrz Tiary Przydziału i może go stamtąd wyciągnąć jedynie prawdziwy Gryfon. Cokolwiek by to nie oznaczało.

  • Smocze jajo
    Rarytas na czarnym rynku - jajo prawdziwego smoka. Odpowiednia opieka nad nim może sprawić, że właścicielowi wykluje się całkiem interesujący pupilek. Bez fachowej wiedzy nie da się niestety określić jak należy się takim jajem zająć, ani nawet po samym tylko wyglądzie zgadnąć jaki konkretnie rodzaj magicznego gada je złożył. Dostępne tylko i wyłącznie jako nagroda fabularna, do zdobycia podczas sesji z mistrzem gry.

V Przedmioty pracownicze

  • Identyfikator uzupełnialny
    Z pozoru: pusty identyfikator. Po stuknięciu weń różdżką, uzupełnia jednorazowo dane posiadacza w sposób, który pozwala mu na uchodzenie za przedstawiciela wybranej przez siebie, mugolskiej jednostki, w tym rządu czy policji. Łatwo można stwierdzić "prawdziwość" takich danych z pomocą prostego zaklęcia, ale mugole zwykle się nabierają.
    Miejsce pracy: Przedmiot ten jest niemożliwy do legalnego nabycia, stanowi wyposażenie pracowników Ministerstwa Magii.

  • Serpentyna blokująca
    Służy do zabezpieczenia drzwi, okien i innych wejść do budynków, w których popełniono zbrodnie. Istnieją trzy ich rodzaje, różniące się napisami: "Niebezpieczeństwo - teren skażony czarną magią", "Miejsce zbrodni - Brygada Uderzeniowa" oraz "Teren wydzielony przez Ministerstwo". Zerwanie serpentyny blokującej skutkuje owinięciem się jej wokół ręki osoby, która to zrobiła i powiadomieniem pracownika, mającego aktualnie zmianę w siedzibie BUMu.
    Miejsce pracy: Przedmiot ten jest niemożliwy do legalnego nabycia, stanowi wyposażenie pracowników Brygady Uderzeniowej Ministerstwa Magii.

  • Ślimak falowy
    Prototyp stworzony na potrzeby Brygady Uderzeniowej oraz Biura Aurorów. Ślimaki falowe pozwalają, po odpowiednim skupieniu się na tym, przekazywać myślami krótkie wiadomości do innych osób posiadających podobne urządzenie w swoim uchu. Ich maksymalny zasięg potrafi sięgnąć kilku kilometrów. Niestety urządzenie jest nadal wadliwe, a jego funkcjonalność zależy od otoczenia i warunków atmosferycznych.
    Miejsce pracy: Przedmiot ten jest niemożliwy do legalnego nabycia, stanowi wyposażenie pracowników Brygady Uderzeniowej oraz Biura Aurorów Ministerstwa Magii.