Mortis - Czarodzieje 1938

Pełna wersja: Jak sprawdzać karty żeby Beza nie była zła
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

Po sprawdzeniu karty należy:


> uzupełnić spis zajętych wizerunków
> uzupełnić Skorowidz czystości krwi (jeśli postać jest czystokrwista)
> uzupełnić spis zajętych posad (jeśli postać jest dorosła i pracująca)
> przydzielić pokój w dormitorium (jeśli postać jest uczniem Hogwartu): Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw, Slytherin.

Jeśli nie masz dostępu do konta, z którego edytuje się wyżej wymienione tematy sporządź krótką notatkę obejmującą informacje takie jak imię i nazwisko postaci + link do profilu + zajęty fc + posada/potrzeba przydzielenia do pokoju i wyślij do kogoś z dostępem do konta administracyjnego.

Tekst z akceptem


Kod:
Akceptuję kartę. Na start otrzymujesz [b]XX[/b] Punktów Specjalnych, [b]X[/b] szkolnych, [b]X[/b] łatwych, [b]X[/b] trudnych zaklęć do wyboru w sklepiku rozwojowym za darmo. Zważywszy na status majątkowy twojej rodziny otrzymujesz na start [b]Xʛ[/b] do wpisania w skrytkę bankową. Trafiasz do [url=LINK POKOJU]pokoju nr X[/url].

Przedmiotem przyznanym na start jest: [i]nazwa itemka[/i].

[b]Specyfikacja przedmiotu:[/b] [opis itemka]

[align=right]Karta sprawdzona przez <i>NICK</i>[/align]

[align=center][url=http://mortis.org.pl/showthread.php?tid=1719]Sesje z Mistrzem Gry[/url] |[url=http://mortis.org.pl/showthread.php?tid=1827&pid=13952] Poszukiwania osoby do pisania[/url] | [url=http://mortis.org.pl/forumdisplay.php?fid=105]Sowy [/url][/align]

Na co zwrócić uwagę


IMIĘ I NAZWISKO - jeżeli postać posiada dwie tożsamości to trzeba podać prawdziwe. Zero "Lilith Ćwir, ale tak naprawdę nazywa się inaczej...ale nie napiszę jak".
DATA URODZENIA - zero 18-letnich profesorów i medyków. Żeby objąć wyższą posadę trzeba mieć przynajmniej 25 lat. Zwrócić uwagę w przypadku uczniów, czy data urodzenia pokrywa się z rocznikiem. Pamiętajcie, że urodzeni po 1 września idą do szkoły rok później. Wizengamot od 40. 20-letnie panny kierowniczki departamentów? Nie. Łowcy głów? Tam są drzwi.
UKOŃCZONA SZKOŁA - nie dawać placówek w instytucjach państwowych osobom bez edukacji. Sprawdzać braki logiki (chłopcy po Salem, mugole po Durmstrangu etc.)
CZYSTOŚĆ KRWI - z Wielkiej Brytanii czystokrwiste rodziny tylko ze skorowidzu. ZERO wydziedziczonych Blacków i Malfoyów. Mamy zdrajców krwi więcej niż normalnych czystokrwistych. Jak ktoś nie chce być zgodny z opisem rodziny, to niech sobie wybierze mniej szanowany/hardkorowy ród.
RÓŻDŻKA - długość, rdzeń, drewno, giętkość muszą być zawarte.
BOGIN - może być jednym słowem. Opis musi wskazywać na konkretną rzecz, w jaką zamienia się bogin.
WIDOK W AIN Eingarp - może być krótko. Nawet na dwie linijki. Nie może być "nic tam nie ma", "nigdy nie widział lustra" itp. Nawet jeżeli ktoś jest ślepy to ma tu opisać ambicje, cele, marzenia.
MIEJSCE PRACY - musi mieć sens. Łączenie takich rzeczy jak nauczyciel w Hogwarcie+morderca/przemytnik nie jest mile widziane, bo takie połączenie po prostu nie ma sensu (za szybko wyszłoby na jaw wymykanie się ze szkoły, żeby siepać maczetą w wioskach w okolicy).
POSADA - zero przyjmowania 20-letnich chłopaczków chcących objąć wysokie stanowiska, chociaż dopiero rozpoczynają karierę zawodową.
OPIS POSTACI - ma zawierać: KOLOR OCZU, KOLOR WŁOSÓW, WZROST, BUDOWĘ CIAŁA, CHARAKTERYSTYCZNE CECHY.
FACE CLAIM - sprawdzić czy nie jest zajęty.
PRZYKŁADOWY POST - musi mieć sens. Jeżeli robi dużo błędów logicznych to darować sobie dawanie mu wysokich stanowisk, bo usunięcie go z nich będzie dla przeciwnika jak kopanie leżącego.


Punkty na start


UCZNIOWIE
ROKPUNKTY
I10
II20
III30
IV40
V50
VI60
VII70


DOROŚLI
WIEKPUNKTY
ŚWIEŻAKI80
20 LAT90
30 LAT100
40 LAT110
50 LAT120
++


Zaklęcia na start


UCZNIOWIE
I-III ROK - 5 szkolnych
IV ROK - 5 szkolnych, 1 łatwe
V ROK - 8 szkolnych, 1 łatwe
VI ROK - 8 szkolnych, 3 łatwe
VII ROK - 10 szkolnych, 3 łatwe, 1 trudne

DOROŚLI
ŚWIEŻO PO SZKOLE - 15 szkolnych, 5 łatwych, 3 trudne
20 LAT - 15 szkolnych, 8 łatwych, 5 trudnych
30 LAT - 15 szkolnych, 13 łatwych, 8 trudnych
40 LAT - 15 szkolnych, 15 łatwych, 10 trudnych
50 LAT - 15 szkolnych, 20 łatwych, 10 trudnych

Pieniążki



STATUS RODZINYDOROSŁYUCZEŃ
BOGATA CZYSTOKRWISTA120ʛ90ʛ
CZYSTOKRWISTA100ʛ70ʛ
BIEDNA CZYSTOKRWISTA80ʛ50ʛ
BOGATA CZARODZIEJSKA100ʛ70ʛ
CZARODZIEJSKA80ʛ50ʛ
BIEDNA CZARODZIEJSKA60ʛ30ʛ
BOGATA MUGOLSKA80ʛ50ʛ
MUGOLSKA60ʛ30ʛ
BIEDNA MUGOLSKA40ʛ10ʛ


Generowanie przedmiotów


Każdy dostaje na start unikat z zaznaczeniem, że:
  • Biedny mugolaczek nie dostanie niczego fajnego, bo jest biedny i jego rodziców nie stać na fajne prezenty - całkiem prawdopodobne, że taki przedmiot będzie znaleziony lub w jakimś stopniu zepsuty. Ewentualnie mógł uzyskać go jako prezent.
  • Bogaty 50-latek krwi czystej musi dostać coś mocnego i dobrej jakości, a nie stary kapelusz. (Chyba, że faktycznie pasuje to do jego opisu postaci.)
Opisując przedmiot musisz pamiętać, że jest on jakiejś jakości.

Zero powielania przedmiotów, bo wszyscy dostają teraz unikaty.

WOLNO inspirować się innymi źródłami - słynne przedmioty z filmów i książek mogą posłużyć jako podstawka do czegoś fajnego.

Za dawanie ludziom zbyt OP rzeczy jest kop w tyłek. Startowy unikat ma być czymś ciekawym, co sprawi, że postać będzie się wyróżniała na tle innych, a nie dostała rozpierdzielator 3000 / przenośne laboratorium w walizce. Mile widziane rzeczy związane z zawodem, zabawy nazwiskiem, ciekawe plany związane z przedmiotem. (Na przykład danie komuś przedmiotu, którego pełne właściwości można odkryć dopiero na fabule).

Miłego sprawdzania