Mechanika eliksirów
– warzenie, eliksiry mistrzowskie –
Aby móc zacząć warzyć eliksiry potrzeba spełnić kilka niezbędnych wymagań. Przede wszystkim postać musi znać recepturę tworzonego wywaru. Z takową można zaznajomić się na wiele sposobów, od fabularnie odbytych zajęć szkolnych zaczynając, poprzez wizytę w bibliotece i wypożyczenie interesującej nas książki, aż po edukację pod okiem bardziej doświadczonego twórcy magicznych napojów. Przepisy na niektóre eliksiry trudniej jest dostać, podczas gdy inne wymagają od nas jedynie zajrzenia do starego podręcznika szkolnego. Wszystkie dostępne na forum receptury wywarów znaleźć można w dziale z książkami, którego zawartość poinformuje też gdzie postać fabularnie może danego opracowania poszukiwać.
Kolejnym wartym poruszenia czynnikiem działającym podczas warzenia eliksirów są umiejętności postaci. Działający eliksir może zostać przygotowany jedynie przez osobę obdarzoną magicznymi zdolnościami i potrafiącą posługiwać się różdżką lub ewentualnie - magią bezróżdżkową. Przygotowanie niektórych eliksirów jest jednak na tyle trudne i pracochłonne, że z sukcesem mogą się go podejmować jedynie mistrzowie eliksirów. Więcej na temat zarówno magii bezróżdżkowej, jak i profesjonalnego wyrabiania eliksirów można przeczytać w temacie z mechaniką umiejętności nabytych.
Poza wymaganiami mechanicznymi, związanymi z wiedzą i edukacją postaci, do stworzenia eliksiru na fabule potrzeba również składników wypisanych w przepisie oraz wyposażenia laboratoryjnego. W spisie dostępnych składników, poza opisami poszczególnych przedmiotów, znajduje się również link do lokacji, w której można dany wyrób nabyć. Postać musi fabularnie zdobyć lub kupić wszystkie potrzebne do stworzenia mikstury składniki. Nie trzeba ich jednak kupować pojedynczo - wystarczy złożyć zamówienie na odpowiednie składniki z zaznaczeniem na ile porcji eliksiru ich potrzebujemy, a sklep wyceni je dla nas (podstawowa cena składników to połowa ceny eliksiru). Składniki należy dozować odpowiednio, według przepisu, z którego korzysta postać. Głównym narzędziem służącym do przygotowywania wywarów jest kociołek, który postać również musi posiadać - zakupiony lub zdobyty w sposób fabularny. Kociołki oraz wszelkie inne dostępne na forum cuda możliwe do zakupienia można przejrzeć w temacie kompendium przedmiotów.
Aby spróbować uwarzyć podstawowy eliksir użyj w poście komendy !k20.
Interpretację w większości przypadków powinien przeprowadzić Mistrz gry lub Niosący Naukę/nauczyciel, zgodnie z poniższymi tabelami. Podczas takiej sesji prowadzący może podzielić pracę nad eliksirem na etapy, których "zaliczanie" przy pomocy rzutu kością, może wpłynąć pozytywnie lub negatywnie na ostateczny rzut, którego wynik odczytywany będzie z tabeli.
STANDARDOWA TABELA WYNIKÓW | ||
K20 | REZULTAT | |
20 | Perfekcyjnie uwarzony eliksir o dużej mocy. | |
16-19 | Silny, porządny eliksir. | |
13-15 | Słabszy eliksir, ale wciąż działający poprawnie. | |
10-12 | Kiepskiej jakości eliksir o obrzydliwym smaku, ale poprawnym działaniu. | |
7-9 | Wydarzenie losowe. Eliksir rozlał się, stanął w płomieniach, uczeń upuścił do niego jakiś przypadkowy przedmiot, itp. | |
2-6 | Eliksir wyszedł zupełnie nieudany, nie działa poprawnie. | |
1 | Krytyczna porażka - okropnej jakości eliksir sprawił, że kociołek wybuchnął, serwując twórcy niezapomniane wrażenia. |
TABELA WYNIKÓW DLA MISTRZA ELIKSIRÓW | ||
K20 | REZULTAT | |
20 | Perfekcyjnie uwarzony eliksir o dużej mocy. | |
15-19 | Silny, porządny eliksir. | |
10-14 | Słabszy eliksir, ale wciąż działający poprawnie. | |
6-9 | Kiepskiej jakości eliksir o obrzydliwym smaku, ale poprawnym działaniu. | |
5 | Wydarzenie losowe. Eliksir rozlał się, stanął w płomieniach, uczeń upuścił do niego jakiś przypadkowy przedmiot, itp. | |
2-4 | Eliksir wyszedł zupełnie nieudany, nie działa poprawnie. | |
1 | Krytyczna porażka - okropnej jakości eliksir sprawił, że kociołek wybuchnął, serwując twórcy niezapomniane wrażenia. |
Oto lista eliksirów, które wytwarzać mogą jedynie mistrzowie:
• Antidotum na trudne trucizny
• Antidotum na Veritaserum
• Eliksir miłości
• Eliksir niewidzialności
• Eliksir pamięci
• Eliksir postarzający
• Eliksir przywracający mowę
• Eliksir rozpaczy
• Eliksir wielosokowy
• Eliksir wzbudzający euforię
• Eliksir z czerńca
• Eliksir zapomnienia
• Eliksir życia
• Felix Felicis
• Mikstura wybuchowa
• Napój leczący z czyraków
• Smocza posoka
• Szkiele-Wzro
• Trucizna z krwiowca
• Trucizna z miesięcznika
• Veritaserum
• Wywar antypetryfikacyjny
• Wywar niepoczytalności
• Wywar żywej śmierci
• Złowroga mikstura
Warząc powyższe eliksiry, mistrzowie eliksirów muszą korzystać ze Standardowej tabeli wyników, gdyż są to wywary o wysokim stopniu trudności, które dla przeciętnego czarodzieja niezaznajomionego z tajnikami profesjonalnego eliksirotwórstwa są zupełnie nieosiągalne. Należy też pamiętać, że wytwarzanie tych wywarów, kiedy nie jesteśmy posiadaczami aktualnego certyfikatu Brytyjskiego Stowarzyszenia Alchemików, jest nielegalne.