07-04-2020, 10:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 5 godzin(y) temu przez Kaylin Fawley. Edited 14 times in total.)
Kody używane na forum
– w rozgrywkach, myślodsiewniach, mechanice –
Na forum staramy się, żeby wszystko do siebie pasowało, dlatego też stworzyliśmy zasady rozpoczynania i kończenia sesji. By ułatwić Wam korzystanie ze wszystkich kodów na forum postanowiliśmy stworzyć dla Was temat, w którym wrzucane będą komendy, których możecie używać w takich sytuacjach na forum. Kody te będą zapewne aktualizowane w zależności od powstających potrzeb forum
Spis treści
I Używane wszędzie
– drobne, ale pomocne kody używane na całym forum –
II Sesje fabularne
– kody używane w sesjach fabularnych –
III Myślodsiewnie
– kody używane w myślodsiewniach –
IV Profile
– kody używane w opisie biografii i charakteru na profilach postaci –
V Kości
– wszystkie komendy potrzebne do rzutu kośćmi –
VI Niosący Naukę
– kolekcja kodów przydatnych dla Niosących Naukę –
VII Mistrzowie Gry
– kolekcja kodów przydatnych dla Mistrzów Gry –
I Używane wszędzie
✶ Kod wstawiający znaczek galeona (przy pieniądzach) – ʛ
Kod:
: g : (usuń spacje pomiędzy : a g)
Zadziała jeżeli zrobisz spację pomiędzy liczbą a kodem: 1 : g :
✶ Kod wstawiający gwiazdkę, używaną często do wypunktowania czegoś – ✶
Kod:
: : : (usuń spacje pomiędzy : )
✶ Dywiz na forum, używany do łączenia słów (np. nazwisk Kowalska-Nowak) -
Kod:
- (czyli tak, jak to robicie zwykle)
✶ Półpauza, używana zamiennie z przecinkiem przy wtrąceniach (ale konsekwentnie ten sam znak na początku i końcu wtrącenia) –
Kod:
: - : (usuń spacje pomiędzy : a -)
✶ Pauza, używana w zapisie dialogów —
Kod:
: -- : (usuń spacje pomiędzy : a -)
✶ Znaki ułamków - ½, ¼, ¾, ⅛
Kod:
1 / 2
1 / 4
3 / 4
1 / 8
(usuń spacje pomiędzy cyframi a /)
✶ Kody na spoiler – używane do ukrycia jakiejś części tekstu/obrazka, itp. Ogólnie polecamy używanie tego drugiego, ale oba mogą być używane zamiennie, w zależności od sytuacji i waszego upodobania.
Kod:
[spoiler]
Ukryty tekst[/spoiler]
Kod:
[spoiler2]
Ukryty tekst[/spoiler2]
✶ Kody potrzebne do stworzenia kart postaci znajdują się pod linkami: ucznia, dorosłego, postaci specjalnej.
✶ Kody potrzebne do założenia skrytki bankowej znajdują się pod likiem: o skrytkach bankowych.
✶ Kody potrzebne do założenia sowiej poczty znajdują się pod linkiem: o sowiej poczcie.
✶ Kody na wszystkie możliwe kombinacje listowne/wyjce/komunikatory/zamówienia/pocztówki/etc. znajdują się pod linkiem: o sposobach komunikacji.
✶ Kody potrzebne do założenia i uzupełnienia dziennika znajdują się pod linkiem: o dziennikach.
II Sesje fabularne
✶ Kod na rozpoczęcie sesji fabularnej, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[data]Dzień tygodnia, dzień miesiąc rok[/data][godzina]godzina XX:XX[/godzina]
Tu wpisz treść posta, nie rób więcej enterów.
✶ Kod na przeniesienie sesji do innej lokacji, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[podróż][url=link]Tu wpisz nazwę lokacji, odmień ją[/url][/podróż]
✶ Kod na kontynuację sesji w nowej lokacji, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[ciąg dalszy][url=link]Tu wpisz nazwę lokacji, odmień ją[/url][/ciąg dalszy]
✶ Kod na zakończenie sesji, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[z tematu]
✶ Kod na wcięcie w akapicie, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[a]Treść akapitu[/a]
III Myślodsiewnie
✶ Kod na rozpoczęcie myślodsiewni, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[myślodsiewnia]Dzień miesiąc rok, godzina[/myślodsiewnia][miejsce]lokacja[/miejsce]
Tu wpisz treść posta, nie rób więcej enterów.
✶ Kod na zakończenie myślodsiewni, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[!koniec myślodsiewni]
✶ Kod na porzucenie myślodsiewni, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[!porzucona myślodsiewnia]
IV Profile
✶ Kod na nagłówek w biografii
Kod:
[n]Treść nagłówka[/n]
✶ Kod na wcięcie w akapicie w biografii i opisie charakteru
Kod:
[p]Treść akapitu[/p]
V Kości
✶ Rzut kością na zaklęcia/powodzenie akcji, etc. – !k20/!2k20/!3k20, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!k20], [!2k20], [!3k20]
✶ Losowanie runy z zestawu, może być normalna lub odwrócona – !runa, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!runa]
✶ Efekt podobny do rzutu monetą, losuje orła lub reszkę – !moneta, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!moneta]
✶ Losuje wynik ruchu wahadełka – !wskażmi, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!wskażmi]
✶ Udziela odpowiedni na pytanie zamknięte: tak lub nie – !tak/nie, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!tak/nie]
✶ Losuje symbol podczas wróżenia ze szklanej kuli, lustra wróżbiarskiego itd. – !symbol, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!symbol]
✶ Losuje kartę z czekoladowych żab w tym temacie – !karta, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!karta]
✶ Losuje smak wyciąganej fasolki z zakupionej na fabule paczki – !fasolka, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!fasolka]
✶ Losuje wróżbę dodawaną do ciasteczka z wróżbą dostępnego w kilku lokacjach na forum – !ciastko, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!ciastko]
✶ Używane przy forumowej grze w kości – !k6/2k6/3k6/4k6/5k6, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!k6], [!2k6], [!3k6], [!4k6], [!5k6]
✶ Używane przy forumowej grze w eksplodującego durnia – !dureń, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!dureń]
✶ Używane przy forumowej grze w pędzące gumochłony – !plansza, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!plansza]
✶ Używane przy forumowej grze w lewitującą wieżę – !wieża, po poprawnym wpisaniu kodu w poście powinny pojawić się grafiki, które możesz podejrzeć w spoilerze
Kod:
[!wieża]
VI Niosący Naukę
✶ Kod na rozpoczęcie sesji lekcyjnej/koła/eventu szkolnego, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[data]Dzień tygodnia, dzień miesiąc rok[/data][godzina]godzina/pora dnia[/godzina]
Tu wpisz treść akapitu, bez dodatkowych enterów. Możesz użyć kodu [a] na akapit.
✶ Kod na listę obecności, dodawaną w pierwszym poście rozpoczynającym lekcję, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[obecność] @Dokładny nick na forum – Dom, rok XX
@Dokładny nick na forum – Dom, rok XX
@Dokładny nick na forum – Dom, rok XX
✶ Kod na podsumowanie sesji, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[podsumowanie] @Tu wpisz pierwszą osobę do podsumowania, bez dodatkowych enterów.
@Tu wpisz drugą
@Tu wpisz trzecią
[b]Dom:[/b] + punkty
[b]Praca domowa:[/b] Treść, długość, sposób oddania, data oddania
✶ Kod na przeniesienie sesji do innej lokacji, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[podróż][url=link]Tu wpisz nazwę lokacji i ją zalinkuj, odmień jej nazwę[/url][/podróż]
✶ Kod na kontynuację sesji z innej lokacji, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[ciąg dalszy][url=link]Tu wpisz nazwę lokacji i ją zalinkuj, odmień jej nazwę[/url][/ciąg dalszy]
Tu wpisz treść akapitu, bez dodatkowych enterów. Możesz użyć kodu [a] na akapit.
✶ Kod na zakończenie sesji, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[z tematu]
✶ Kod na pracę domową do wysłania, wrzucany w code dla uczniów do uzupełnienia, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[praca domowa][adresat]Adresat[/adresat]
[align=center][b]Tytuł pracy[/b][/align]
[a]Treść pierwszego paragrafu pracy domowej[/a]
[a]Treść drugiego paragrafu pracy domowej itd.[/a]
[nadawca]Twój podpis[/nadawca][/praca domowa]
✶ Kod na pracę domową oddawaną na lekcji, wrzucany w code dla uczniów do uzupełnienia, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[spoiler][praca domowa][align=center][b]Tytuł pracy[/b][/align]
[a]Treść pierwszego paragrafu pracy domowej[/a]
[a]Treść drugiego paragrafu pracy domowej itd.[/a]
[nadawca]Twój podpis[/nadawca][/praca domowa][/spoiler]
VII Mistrzowie Gry
✶ Kod na rozpoczęcie sesji MG z ustaloną datą, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[data]Dzień tygodnia, dzień miesiąc rok[/data][godzina]godzina/pora dnia[/godzina]
Tu wpisz treść akapitu, bez dodatkowych enterów. Możesz użyć kodu [a] na akapit.
✶ Kod na rozpoczęcie sesji MG z datą ustalaną PO rozgrywce, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[data]Data sesji zostanie ustalona po jej skończeniu[/data][godzina]godzina/pora dnia[/godzina]
Tu wpisz treść akapitu, bez dodatkowych enterów. Możesz użyć kodu [a] na akapit.
PAMIĘTAJ, BY PO SKOŃCZENIU SESJI WRÓCIĆ DO TEGO POSTA I WYEDYTOWAĆ GO DODAJĄC POPRAWNĄ DATĘ
✶ Kod na podsumowanie sesji, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[podsumowanie] @Tu wpisz pierwszą osobę do podsumowania, bez dodatkowych enterów.
@Tu wpisz drugą
@Tu wpisz trzecią
✶ Kod na przeniesienie sesji do innej lokacji, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[podróż][url=link]Tu wpisz nazwę lokacji i ją zalinkuj, odmień jej nazwę[/url][/podróż]
✶ Kod na kontynuację sesji z innej lokacji, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[ciąg dalszy][url=link]Tu wpisz nazwę lokacji i ją zalinkuj, odmień jej nazwę[/url][/ciąg dalszy]
Tu wpisz treść akapitu, bez dodatkowych enterów. Możesz użyć kodu [a] na akapit.
✶ Kod na zakończenie sesji, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[z tematu]
✶ Kod na zamknięcie sesji z powodu nieaktywności gracza, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[nieaktywność]
✶ Kod na zamknięcie sesji z powodu przedawnienia, efekt można zobaczyć po kliknięciu w spoiler
Kod:
[przedawniona]